torsdag 21 augusti 2014

Höst och vinterjacka

Här är Nils nya höst och vinterjacka. Beroende på vad man har under så tänker jag att man kan ha den både under hösten och vintern. Men så är det väl i och för sig med de flesta ytterplagg. Jag köpte storlek 92 och den är ju såklart stor på honom, men det är ju inte höst riktigt ännu och sedan hade det varit toppen om han kunde ha den även till våren, vilket han lär kunna ha. Sen var det den lilla detaljen också att storlek 92 var den minsta storleken, så jag hade inte så mycket annat att välja på.

Jackan kommer från Lindex och kostar 399 kr.

Fina knäppningsdetalj.

Varmt och gosigt foder i luvan.

Nu när jag tänker efter så likna den här jackan Nils förra vinterjacka. Tycker dock att årets är snyggare plus att den faktiskt är både mjukare och varmare. 

Sen kommer vi till det här med dagisytterkläder. Det är verkligen ett kapitel för sig. Vi har hela tiden haft en uppsättning med dagisytterkläder och en med "hemmaytterkläder". Dagiskläderna använder han ju såklart jättemycket, medan de ytterkläderna han är hemma inte blir riktigt lika flitigt använda. Jag funderar nu på vad Nils ska ha för vinterkläder på förskolan. Tror att jag har kommit fram till en vattentät (eller vattenavstötande kanske det heter?) skaloverall eftersom att vintrarna här i Skåne inte direkt är så snöiga utan mer slaskiga. Sedan får man klä honom under overallen beroende på temperatur. Hans termobyxor och skaljacka med avtagbar fleece i storlek 74 passar honom fortfarande så den kan ha faktiskt också ha på förskolan. Men är det slaskigt och blött så blir ju det blött rakt igenom på en gång så därför tror jag stenhårt på skaloverall. 

1 kommentar:

  1. Jättesöt jacka verkligen! :) tack för din fina kommentar på bloggen.
    Kram på dej

    SvaraRadera