onsdag 6 augusti 2014

En vecka går fort när man har roligt

Dagarna går i ett, och det går fort. Jag fattar inte vart den senaste veckan har tagit vägen.. Vi har gjort en massa och knappt varit hemma och då har vi ändå haft besök av båda mina bröder under den tiden.
I lördags var vi hos Elin, Hannes och Elvin och firade Elins födelsedag. I söndags kom min minsta lillebror Eric hit, och då var min andra bron Jon även här. Under tiden de har varit här har vi grejat här hemma, flyttat om, köpt lite nytt, jag har spraymålat en rullvagn i guld, vi har hängt på lekplatser osv osv. Jag har varit hos frisören och klippt mig ytterligare lite kortare och även färgat håret lite mörkare. Båda brorsorna har nu åka från oss i Malmö, och det var såklart tråkigt. Nils har tyckt att det har varit jätteroligt att leka med sin morbröder. Men jag får ändå erkänna att det var lite lite skönt att få lite mer "rum" och inte behöva ta så mycket hänsyn till andra i sitt eget hem, så som det blir när man har gäster - fast det är det ju helt klart värt! Är så glad att de kom hit, mina fina småbröder.

Elvin och Nils hjälper Elin att öppna sina födelsedagspresenter. Båda två tyckte att det var såå roligt med paket.

Hannes lagade fantastiskt god mat.

Morbror Jon busar med Nils. 

Pyssel. Höll dock på att bli både gråhårig och lätt psykotisk innan jag blev klar. 

Morbror Eric och Nils på kvällspromenad.

At the hairdresser.

Efter lite lekplatshäng på teaterlekplatsen tillsammand med Elin och Elvin gick vi till Emporia och drack islatte och kikade lite i butikerna.

Nils spelar piano hos Wera.

På måndag börjar Micke jobba igen. Jag har en vecka till efter det. De här fem veckorna försvann i ett nafs. Nu ska vi njuta en massa de här sista dagarna av Mickes semester.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det blev egentligen ingen jättestor skillnad. Nu under sommaren har håret blekts en del och det gillade jag inte så det ser nog ut som innan sommaren :) Längden blev bara någon centimeter kortare också, så inte heller där så stor skillnad. Ska se om jag kan få till en bild nån dag när jag har fixat ordning både hår och makeup :)

      Radera
  2. Konstigt nog känns det som om tiden flyger fram oavsett vad man gör. Om man har massor inplanerat och massa aktiviteter går dagarna i en faslig fart. Men även om man "bara" tar det lugnt går det undan. Ännu mer sen jag blev mamma. Märkligt det där.
    Ni verkar hur som helst ha en skön semester!
    -Jenny-

    SvaraRadera