måndag 17 juni 2013

Tura

I lördags var vi ett helt gäng som åkte till Helsingborg för att tura som det heter här i skåne vilket innebär att man tar båten över till Helsingör. Det var hur smidigt som helst att ta sig med tåget från Malmö till Helsingborg och sedan vidare med båten över till Helsingör. Nils följde med, tyvärr kunde inte Micke följa med då han sprang Malmömilen. Trist att han inte kunde hänga med, men det var kul ändå och Nils är ju så lätt att ha med överallt. Vädret var på vår sida (i alla fall fram till kvällen, då det ösregnade och åskade och blixtrade) och vi var ute i solen större delen av dagen.

Fina Sara och Jennifer!

Jon hade bokat bord på en restaurang, så det blev första stoppen i Helsingör. Danska smörrebröd och öl!

Glada killen!


Mätta och glada gick vi en sväng på stan och kikade.
 
Nils sov gott i vagnen.
 
 
Vi satt sedan hela gänget på en uteservering.

Nils var så nöjd och glas som fick vara med hela tiden.


Jag drack inga öl, men desto mer kaffe.
 
På eftermiddagen blev Nils sjuk, fick feber och var snorig och täppt i näsan. Nils är ju som han är så han sa inte så mycket, blev bara trött och extra gosig. När vi gick på båten på kvällen sen åkte jag därför hem med Nils, medan de andra stannade kvar och drack öl. Ska jag vara helt ärlig var det ganska skönt att åka hem då, jag hade varit uppe sen 05 så jag var rätt trött ändå. När vi kom hem fick Nils en flaska ersättning och somnade så gott i sin säng som vi höjt upp med ett par böcker för att underlätta för hans igentäppta näsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar