onsdag 26 juni 2013

Bugaboo Buffalo

Nils har fått en ny vagn, mest glad är nog hans mamma. Älskar verkligen den här vagnen! Innan har vi haft två vagnar, en med svängbara framhjul och en med fyra fasta hjul. Jag har använt båda två lika mycket, men till olika saker, dvs de har båda behövts. Men de tar mycket plats i vår långsmala hall att ha två vagnar ståendes. Så vi köpte en Bugaboo Buffalo, då den fyller både Ozonen och Classicens funktioner.

Ozonen har jag haft när jag är i stan och går i butiker, eller i mataffären eftersom den är så smidig att ta sig fram med i trånga utrymmen tack vare svivelhjulen. Tyvärr var den inte lika rolig att gå långpromenader med på grusväg då det blev trögt att hela tiden behöva putta den framför sig. Därför köpte jag en Classic istället, som rullar som en dröm över stock och sten med sina fyra fasta stora lufthjul.

Buffalon rullar lätt på grusvägar och över annat som kommer i vägen, är lätt att svänga i trånga utrymmen, mycket högre än både Ozone och Classic och det får plats hur mycket som helst i den stora varukorgen som dessutom är lätt att komma åt. Suffletten är helt fantastisk, den kan bli riktigt lång så den skyddar mot, sol, regn och blåst osv.

Sittläge/aktiv läge.
 
Suffletten helt utfälld i liggläge.
 
Viloläge.
 
De stora skumfyllda gummidäcken rullar lätt på alla underlag.
 
 
Jag är riktigt nöjd och ångrar inte för en sekund att jag köpte en Buffalo!

17 kommentarer:

  1. Vilken vagn! Hade gärna också haft den. Den har verkligen det man saknar hos cameleon. Förstår att du är nöjd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får provköra den nu när jag kommer till Stenungsund i juli :)

      Radera
  2. Riktigt fin! Den måste jag missat när vi köpte vår nya vagn. Superbra suflett verkligen, vår suflett är inte alls så lång, i liggläge kommer solen rätt i ansiktet på bebisen, även i utdraget läge ... däremot så gillar jag nätet som vecklas ut där bak, när man drar ut sufletten, så blir det inte så varmt i vagnen nu när det är sommar.
    Har köpt en dooky barnvagnsgardin som jag hängt på sufletten och det funkar jättebra, men visst hade det varit suveränt med en så lång suflett som på bugaboon.
    Skitsnyggt med lite färg också! Affinityn hade också olika färger men det blev så mycket när både suflett, säta, bälte och varukorg får samma färg. Känns lite onödigt att köpa ett färgpaket bara för att använda sufletten ... men riktigt snyggt är det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillar verkligen färgen!
      Din nya vagn var också snygg :)

      Radera
  3. Härligt!! Den är bra snygg den där vagnen! Här varvar vi mellan Emmaljunga City Cross, Brio Spin, Bugaboo Cameleon samt en tvillingvagn.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är du en hejare på olika märken :) Vilken vagn trivs du bäst med?

      Radera
  4. Som du också skriver fyller ju vagnarna lite olika funktioner.. Vår City Cross har vi haft i 3,5 år och till båda våra tjejer. Med både ligg och sittdel. Den är rejäl och skön att köra om man ska gå längre sträckor. Men om jag ska gå i butiker etc. så gillar jag Buggan bäst, såååå smidig! Den har vi dock inte haft så länge och vi har bara använt den som sittvagn. Vagnen från Brio har inte fullt liggläge, så den använder vi bara till vår stora tjej då och då.. Men jag gillar att det är svängbara framhjul på den. Just nu gillar jag Bugaboon bäst, men det kanske är för att den är nyast här hemma.. :-)

    SvaraRadera
  5. Snygg färg på suffletten!
    Om Buffalon hade funnits när vi skulle köpa vagn hade den varit väldigt intressant. Annars tillhör jag den skaran som inte gillar Cameron. Tycker att den är alldeles för låg, speciellt med sittdelen. Har inte sett Buffalon live ännu dock, men den låter bra på pappret. Om vi ska ha en syskonvagn är donkeyn given.
    Jenny
    migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger samma sak, hade den funnit när vi köpte Nils första vagn hade det nog blivit en buffalo på en gång. Håller med dig om att camen är låg, buffeln är 10 cm högre än camen :)

      Radera
  6. Åh vilken skönhet som fått flytta in till er!!!!

    SvaraRadera
  7. Har sagt det innan men det är så roligt att läsa din blogg då du och Nils går igenom precis samma saker som mig och min son precis samtidigt. Allt man är orolig för alla vardagsgrejer allt är som identiskt. Nästan lite kul att jag precis som du precis bytt ut min vagn jag med dock till en Donkey. Snygga e dom :)
    Keep up the good work så kanske jag vågar gå fram och hälsa nästa gång jag ser dig på torget i Stenungsund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra, det värmer verkligen!

      Vad hade du för vagn innan Donkeyn? Är du nöjd med Donkeyn?

      Kommer åka till Stenungsund om någon vecka ungefär, kom gärna fram och hälsa, jag blir bara glad :)

      Radera
  8. Jag hade en Brio go som jag va jätte nöjd med men när det va dags för sittdelen kändes den inte lika bra tyvärr så det blev att vi bytte, än så länge är jag nöjd med donkey ända jag har att klaga på är att jag inte riktigt fått in knixet när den ska fällas ihop och in i bilen men det kommer nog när jag gjort det lite mer.
    Kanske ses då!
    Ta hand om er!

    SvaraRadera
  9. Har länge spanat in bugabos vagnar och nu när det är dags (liten anländer i november) så blev jag överlyckling över den nya modellen Buffalo när vi bor i snöiga norrbotten.
    Känner mig dock lite skeptisk när den är helt utan dämpning i chassit, hur upplever du det? Blir inte vagnen väldigt stum?
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just det där med avsaknad av dämpning jag var rädd för när jag köpte buffeln. Det tycker jag dessutom är svårt att känna av när man provkör en vagn i en butik. Men jag måstes faktiskt säga att det inte är något jag störs av. Om jag jämför med min classicvagn (som har fyra fast lufthjul och rullar som en DRÖM över precis allt) så är buffalon skumpigare/mer stötig/mer stum när man kör över tex låga trottoarkanter etc, men absolut inget jag tänker på om jag kör på kullersten. Men det är som sagt inget jag stör mig på. Den är ganska tung att häva upp på höga trottoarkanter, det är den, särskilt om jag jämför med classicvagnen. Buffalon har så många andra grejer som väger upp så jag kan helt klart rekomendera den!

      Radera