tisdag 7 juni 2011

Nya intryck

Vilken dag jag haft idag. Dock inte i bra bemärkelse... Igår var tanken att jag skulle provåka bussen till sjukhuset i Lund, vilket jag såklart inte hann. Så idag åkte jag till Lund utan att ha en aning om nånting... Först fattade jag inte hur man "stämplar" busskortet, till råga på allt var busschauffören av det otrevliga slaget.. När jag väl kommit på bussen skulle jag snart byta, och där fanns ju såklart flera andra busshållsplatser.. Men jag hittade rätt, trots min nervositet och rädsla för första dagen på nya jobbet.

Jag har inte jobbat något idag, utan har varit på introduktion och utbildning tillsammans med tre andra nyutexaminerade sjuksköterskor. Mycket ny information som skulle bankas in i huvudet. Alla nya ord och uttryck de använder här nere i Skåne, nya rutiner och riktlinjer och helt andra vårdprogram än jag är van vid. Kort sagt, denna dag har bestått av massa nya intryck, på både gott och ont.

När jag skulle ta bussen hem sen skulle jag gå till den hållplatsen där jag bytte buss då det inte var så farligt långt mellan den hållplatsen och sjukhuset. Såklart virrade jag bort mig och gick vilse, hur nu det är möjligt när man bara går rakt fram, men det lyckades jag med såklart.. Tillslut efter guidning av Micke på telefon hittade jag en busshållsplats där jag kunde ta en buss för att kunna hoppa av några hållplatser senare och då sätta mig på rätt buss... Haha, att åta kollektivt är inte min grej...


Nu på kvällen åkte vi och tittade vart vår lägenhet ligger. Vi har ju inga nycklar än, så vi kunde inte titta inne i lägenheten. Men vi blev insläppta på innergården och i trapphuset, så vi fick se lite grann iallafall.

Här ska vi bo sedan, längtar sååå till vi ska flytta in!

2 kommentarer:

  1. malin olofsson8 juni 2011 kl. 06:37

    stackare =( ja kollektivtrafiken kan vara bra jobbig ibland.
    hur kändes jobbet då? svårt att avgöra första dagen så klart.... men du kommer säkert stormtrivas!
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag jobbade inget igår, då det bara var utbildning och introduktion. Imorgon gör jag min första dag :)

    SvaraRadera