fredag 3 juni 2011

Examen

Äntligen är jag sjuksköterska! Som jag väntat på denna dag! Jag är så himla glad! Den här dagen har varit helt underbar, alldeles perekt. Emma och Emelie kom till mig innan cermonin. Sen kom mamma, pappa och Eric och vi gick bort till aulan. Där kändes det som vi väntade i flera timmar innan klockan blev kvart över ett och cermonin kunde dra igång. Veronica och Mikaela höll tal, vilket även våra lärare Sigrid och Inga-Lill gjorde. Vi hade ett band som spelade. Sedan var det utdelning av rosor och broscher!

Sigrid håller tal.

Inga-Lill håller tal.

Bandet.


Jag får min ros och min brosch.


Hela klassen.

Två nybakta sjuksköterskor!

Min fina brosch!


Jag och min nyutexaminerad arbetsterapeut.

Glad!


Efter cermonin åkte min och Emelies familj till Jensens böfhus och åt mat.


Efter cermonin åkte min familj och Emelies, och även Emma och Axel till Jensens böfhus och åt mat. Solen sken och allas humör var på topp. Sen var det inte lika kul när vi sa hejdå till varandra... Usch och fy vad hemskt.. Hur ska jag klara mig utan Emma och Emelie? Vi kommer såklart hålla kontaken och träffas, men det blir ändå inte samma sak när vi är utspridda i tre olika städer.. Micke och jag åkte med mamma och pappa hem till Stenungsund. Imorgon ska vi ha examenskalas för släkten, sen åker Micke och jag till Malmö på söndag.

2 kommentarer:

  1. Malin Olofsson4 juni 2011 kl. 08:22

    Åhhh grattis!!! Blir alldeles tårögd när jag läser om din fantastiska dag!! :) tänk att du är färdig nu!!! Efter allt slit! Duktiga du! Ha en mysig helg!! Kram

    SvaraRadera
  2. Taaack :) Jaa, nu är jag färdig, åh vad skönt det är!! :) KRAM

    SvaraRadera