torsdag 9 juni 2011

Första dagen

Idag har jag gjort min första dag som sjuksköterska. Inte som undersköterska eller sjuksköterskestudent. Det var lite speciellt att presentera sig som "Hej, jag heter Jessica och jobbar som sjuksköterska här idag". Glömde av mig flera gånger, och sa fel haha :)
Går bredvid nu och ska göra det i fyra veckor vilket känns skönt! Det är sååå mycket som jag måste lära mig om journalprogram, pre-op, post-op, omvårdnadsplaner, vårdplanering, läkemedel, läkare, rutiner, epikriser osv osv osv...

Det är mycket som skiljer sig i Lund från vad jag lärt mig i skolan i Örebro, men det är bara att lära om, och lära rätt -dvs så som de gör här i Malmö/ Lund.

Fick ronda idag då den sjuksköterskan jag gick bredvid inte var där. Var lite nervöst då jag inte kände patienterna så bra och knappt läst in mig på dem. Men det var en bra läkare som förstod att det var min första dag och att jag inte kan så mycket ännu. Kvällssköterskan var med under ronden vilket var skönt, så jag inte missade säga något.

2 kommentarer:

  1. Låter underbart =) tror du kommer bli en grym syrra! Hade iaf känt mig trygg om du hade haft hand om mig =)
    kram

    SvaraRadera