söndag 2 januari 2011

Nyårskrönika

2010 har varit ett bra år med mycket kärlek. Tiden har gått jättefort, vilket jag tror berott på skolan. Två terminer känns som en. Dock har har det varit två tuffa terminer där mycket blod svett och tårar offrats, som gett gott resultat.


Januari
Jag började termin 4. Mickes kompis Erik flyttade in hos Micke, och bodde där i tre månader.
Jag klippte av mitt slitna hår till en snygg page.
Jag bakade årets första semlor.

Emelie och jag var ute på galejan flera gånger i januarimörkret.

Februari
Längtan efter våren var stor! Men det skulle visa sig att den var långt bort.
Micke och jag passade Ebba. Hon hade sin bestämda mening om hur saker och ting skulle vara och gå till.

Jag köpte en massa färgglada blommor då det var en gråtrist månad.

Micke följde med mig till Stenungsund för första gången.

Mars
I mars var allt runt omkring mig färgglatt. Ute var det bara en massa snö.

Jag hade praktik på Kvinnokliniken och TIVA.

Jag köpte mina första pelargoner.

April
Våren kom äntligen! Det var Valborg och även denna månad var det en hel del fester.
Jag följde med Micke till Malmö för första gången och firade påsk med hans kompisar.

Snön började äntligen smälta och solen gjorde att vi tillbringade allt mer tid utomhus.  

 Jag följde med Emelie till Karlstad och det blev en galet rolig utgång!

Maj
Micke och jag flyttade ihop ♥.
Micke och jag åkte till Malmö igen. Denna gången för att gå på 25-års fest.

Elin och jag låg ute på gräsmattan och förenade nytta med nöje genom att plugga och sola.

Det blev en hel del grillkvällar och utgång med förfest utomhus.

Juni
Vi förberedde oss för sommarlov.
 Juni var en månad kantad av fest.

 Jag gjorde syrensaft.

Det efterlängtade sommarlovet börjde och jag åkte hem till Stenungsund, och Micke till Malmö. Saknaden var enorm, distansförhållande var inte vår grej. Midsommar firade vi hos Ingela och Lars.

Juli
Badade och solade så fort jag fick möjlighet.
 Jag jobbade på vårdcentralen.

Åkte till Malmö och hade en jättemysig helg med Micke. Vi var i Falsterbo och solade och badade.  

Hälsade på Emelie i Säffle.

Augusti
Jag slutade jobba för sommaren och åkte ner till Malmö.
Micke och jag var en vecka i Turkiet.  

 Efter Turkiet packade vi sommaren och åkte tillbaka till Örebro.

Det var såå skönt att komma till sitt eget hem och göra vad man ville, äta vad man ville och framförallt bara vara med Micke.

September
Skolan började, nu gick jag helt plötsligt näst sista terminen.
Återförening med Emma och Emelie efter sommaren.

Micke fyllde år och hans kompisar från Malmö var uppe och firade honom.  

Hösten började göra entré. Vi trotsade hösten och fikade utomhus med massa filtar.

Oktober
Det var massa i skolan, kändes som jag aldrig skulle ta mig igenom det.
 Micke och jag var ute och käkade med Emelie, Erik, Emma och Axel.

 Levande ljus lyste upp höstmörkret.

Jag hade praktik på LAH.

November
Jag hade praktik på rättspsyk.
Emma var i Örebro några dagar, så vi passade på att ställa till med fest.

Den första snön kom, och låg hela året ut.

 Mia var i Örebro och hälsade på.

December
Mycket mysig månad.
Vi var på julmarknad på slottet.

Pluggandet kändes roligare bland allt julpynt.

Micke och jag åkte till Stenungsund och firade jul med min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar