torsdag 13 januari 2011

Framtidplaner

Ovisshet och osäkerhet är det som präglar mig nu.
Om sex månader är jag klar sjuksköterska och Micke klar arbetsterapeut.
Hade jag inte träffat Micke hade det inte varit något tvivel om att jag skulle bo i Stenungsund.
Men nu är vi tillsammans och kommer från två helt olika ställen.

Jag vet inte vart jag vill att vi ska bo.
I Stenungsund kan jag fixa det mesta, lägenhet, jobb osv. Där har jag min familj och mina vänner. Men jag tror inte att Micke skulle trivas där.
Han är från en storstan och van vid att ha allt utanför dörren. Det är svårt att hitta nya vänner i en liten stad, speciellt i den här åldern. Så jag inser ju att vi inte kan flytta dit.

Jag kan absolut tänka mig att flytta till Malmö.
Men.
Jag vill inte bo i en ful lägenhet. Det låter säkert skitlöjligt! Men det är såhär: i Stenungsund vet jag vart jag kan tänka mig att bosätta mig och inte. Jag vet hur lägenheterna ser ut, och vad man får.
I Malmö vet jag ingenting. Inte vart det är bra att bo, och inte heller hur lägenheterna ser ut.

Tänk er själva att bo i stad du inte känner en enda och då dessutom bo i en lägenhet du vantrivs i.
Det funkar inte för mig! Ni får tycka att jag är urlöjlig..

Sen ska man ju hitta sig ett jobb också.
Då är ju problemet att man ska klara alla tentor nu i termin 6. Vi har läkemedelsberäkning nån gång efter mars, och på den tentan måste man ha 100% rätt. Jag är jätteorolig över den!
Hur skulle det se ut ifall jag söker ett jobb och får det och sedan måste tala om typ veckan innan det är meningen att jag ska börja att jag inte kan börja för att jag inte är godkänd ännu..
Jag vet att jag är pessimistisk! Men det är sån jag är, och jag måste tänka så för att inte bli för besviken om det inte blir så som jag tänkt mig.

Ja, det var tunga tankar såhär en torsdagskväll..

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i det du skriver, så sjukt mkt oxå!!
    Alla dessa tankar fick jag i slutet av sommaren och har dragit med dessa... Jag har heller inte kommit på svaren, men jag kan iaf förmedla att det inte blir bättre av att låta dessa tankar äta upp en! Se det som funkar nu, och saker har en tendens att lösa sig!
    Hoppas för din skull att du kan hantera det bättre än vad jag gjort!!
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack söta du!
    Jag ska försöka att inte tänka på det för mycket!
    Jag hoppas du har det bra ♥

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå bra kusin!

    SvaraRadera