torsdag 3 september 2009

Tandvärk

Jag har sån FRUKTANSVÄRD tandvärk, hela kinden, örat, tungan och halsen gör ont, jag kan inte prata ordentligt.
Jag är dock för snål för att gå till tandläkaren. Hemma i Stenungsund har jag frisktandvård som innebär att man betalar typ 40 kronor i månaden och sen får man gå till tandläkaren så fort man har problem UTAN att betala något.
Här i Örebro har de inte frisktandvård. Det är tre landsting som inte har frisktandvård, bla Gotland och Örebro. Självklart har inte Örebro det, eftersom JAG bor här och HAR frisktandvård....
Nu kanske ni förstår varför jag inte har nån lust att gå till tandläkaren här, eftersom jag måste betala för det, vilket jag inte behöver hemma i Stenungsund.

1 kommentar:

  1. fy va irriterande, har oxå frisktandvård och det är ju super! Fast inte om du inte kan använda de i örebro:(

    SvaraRadera