fredag 18 september 2009

KTC

Tidig morgon idag.. Usch, det var inte alls kul att gå upp när klockan ringde! Vi hade föreläsning på KTC idag. Det är där vi tränar på olika saker. Idag var det hygien och uppdukning som stod på schemat. Jag tvättar mina händer noga, det är viktigt!

Man är så fruktansvärt snygg i operationsoutfit..

Mimmi

Mimmi var också duktig på att tvätta händerna, spriten vi använde efter tvålen luktade så starkt så man blev full nästan. Inte riktigt, men nästan.
På med handskarna. Sterilt ska det vara!

Här förbereder jag smärtlindring för min patient.

Var snäll mot en syster! Annars.. ;)

Jag kanske skulle satsa på att bli operationssyster?

Mimmi

Mimmi desinficerar sin patient.

Bedövningsinjektion.

Madde var cool.
Det var en rolig och givande morgon på KTC! Det blev tillslut väldigt varmt inne bland alla operationskläder man hade på sig. Det är mycket att tänka på när det ska vara sterilt, men det ska nog gå att banka in i huvudet det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar