tisdag 1 september 2009

Bodybalance

Jag har varit och tränat! Jessica har TRÄNAT! Hahaha, det är nästan ett år sedan jag tränade sist. För några år sen tränade jag 10-12 pass i veckan, men sen min muskel i axeln gick av har jag knappt kunnat träna... Ofta brukar jag känna att jag saknar att träna, men ett min axel är ett hinder för mig.

Idag gick jag på ett Bodybalance pass. Det var ett Les Mills pass, dvs förkoreograferat, precis som det är hemma på Sportlife. Det som är bra med det är att man vet vad man får, instruktörerna har gått en Les Mills utbildning, som är riktigt bra!
Bodybalance är en blanding mellan yoga, tai chi och pilates. Man tränar styrka och rörlighet. I början kan det nog upplevas som ett relativt lätt pass. När man vet HUR man ska göra är det riktigt jobbigt, man får grym träningsvärk! Det tar några gånger innan man kommer in i rörelserna och kan ta ut dem, utan att behöva tänka på hur man ska göra.

1 kommentar:

  1. Læste lite om dina studier. Hehe man får lite flachbacks! Det var inte så kul alltid. Jag vet inte om det ær någon trøst men nær du ær klar så kommer du ha ett av værldens grymmaste yrken!

    Man æger værlden! Man kan jobba var man vill, nær man vill!!!

    Skriver sjælv om att vara bemanningssjøterska på xtracareblogg.se

    Hoppas det gick bra med psykologitentan!

    /A

    SvaraRadera