måndag 6 juli 2009

10 hår-resande år

10 år går tydligen ganska fort, häng med på en liten resa bakåt i tiden, vettja :)
1999
Jag var tillsammans med Patric Stubbe och Louise (till höger på kortet) var mina bästis. Jag blekte håret hemma med nån blekningsspray som skulle sitta i 30 minuter i håret. Det sved som satan! 2000
Började gymnasitet och jag var TOKBLOND! Höll fortfarande på med blekningssprayen. Men det skulle jag fort ångra, för mitt hår trasades tillslut sönder och blev som tuggumi när det var blött och började trilla av...2001
Jag var tillsammans med David, och jag hade slutat bleka håret, jag lät det bara vara, eftersom det var så trasigt.
2002
Jag gjorde fortfarande inget med håret, utom att klippa topparna.2003
På våren var jag arg och ledsen och klippte av mig håret, som hade en fruktansvärd färg då jag inte blekt det på 2 år. På sommaren gjorde jag ljusa slingor, och det ver verkligen behövligt, då jag såg ut som en 40-årig 3-barnsmamma. 2004
Snelugg i början på året. Håret började nu växa sig längre igen, och jag fortsatte bleka det.
På sommaren färgade jag underhåret brunt. 2005
På våren klippte jag lugg, och underhåret blev ännu mörkare brunt.
När hösten kom gjorde jag hårfärlängning.
I slutet på året färgade jag hela håret mörkbrunt.2006
Jag ljusbrun/mörkblond, lite kopparaktigt. Ungefär så som det är nu. Mot slutet av året var jag trött på det och ville bli ljusbond igen.

2007
Klippte page, och började bli riktigt ljus igen.
2008
Håret växte och växte på längden, samtidigt som det bara blev ljusare och ljusare.
På hösten klippte jag lugg igen. 2009

Tillslut blev dock håret gulaktigt.. Och då färgade jag det mörkare.

Det mörka har blekts en massa i sommarsolen.

Så nu är det sådär koppar/röd blont igen...


Det har hänt mycket med mitt hår under 10 år.
Nu ska jag snart göra nånting med mitt hår igen. Jag trivs bra med den färg jag har nu, men det kommer inte bli snyggt att bleka utväxten jag har, då den är färgad. Dvs, det är inte min riktiga utväxt.
Det lutar mest åt att jag ska bli ljusblond, eller färga hela håret i dess riktiga färg, och göra ljusa slingor på det. Ungefär som Stina-Lee;

Vad tycker ni? Jag behöver lite tips & råd.

3 kommentarer:

  1. 2003, vad hände gumman?? Hihi =) Du är hur söt som helst på alla korten! Tror att du ska testa något nytt, kanske Pulp Fiction fast blond? Hur som helst så kommer du vara toksnygg i vilket du än väljer!! Pussa

    SvaraRadera