onsdag 17 september 2014

Lite nytt

Lite nya härliga grejer har fått flytta in i sminkväskan här hemma. Särskilt sugen och förväntansfull har jag varit på By Terrys Hyaluronic Hydra Powder som man ju hör på namnet innehåller hyaluronsyra vilket återfuktar och plumpar huden. Har man som jag torr hy så blir lätt hela makeupen torr och kakig och av ett puder ovanpå makeupen, vilket det absolut inte blir med detta puder.

Bare Minerals nya BareSkin och tillhörande borste jag alldeles precis börjat använda så den har jag inte så mycket att säga om ännu. Jag tror dock att den kan bli för torr för min yttorra hy. Jag ska experimentera lite med primer innan och se om jag får ett bättre resultat.

Clarins Beauty Flash Balm har jag haft tidigare och jag älskar att gen ger huden lite extra glow och lyster.

Peter Thomas Roth Concealer har jag också precis börjat använda. Den är bra, men faktiskt så föredrar jag Iduns duoconceler då jag tycker att den täcker mörka ringa bättre.

Youngbloods Lunar Dust i färgen Twilight använder jag som highlighter och den är helt fantastisk.


5 kommentarer:

  1. Jag har tänkt prova den från Bare Minerals - har du provat den flera gånger ännu? Vad tycker du?

    Nu har jag fått ett vik som usk på en medicin avd.
    (Istället för att ha vik på 50 % + vara timanställd resten, som jag varit ett tag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har faktiskt inte provat det nåt mer. Har tänkt att göra det nu när jag är ledig några dagar.

      Vad roligt att du fått ett vik, grattis :) Hoppas du trivs :)

      Radera
  2. Jag tyckte ju bare skin var för fet i början. Nu är den mkt bättre då jag inte kör med primer innan. Så det kanske är det du ska prova för att inte få den så torr. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut prova, men älskar min PTC CC cream så himla mycket så jag tror inte att BareSkin kommer att slå den.

      Radera
    2. Nä jag får den inte att bli bra... Jo varannan dag. Sen tror jag att jag fick fel färg...

      Radera