tisdag 23 september 2014

Ledig efter jobbhelg

Jag har jobbat sedan i fredags och det har varit en av de värsta helgerna någonsin på jobbet. Jag är totalt helt slutkörd... Har sovit dåligt inatt, vaknat typ tusen gånger och var inte direkt utvilad när Nils och jag gick upp imorse. Så idag när jag hade min första lediga dag efter helgen har jag försökt att bara ta det lugnt, och inte stressa upp mig. Nils och jag har varit i fisklekparken och lekt. För första gången har han åkt rutschkana själv. Innan har han alltid velat sitta i mitt eller Mickes knä. Efter lunch ville Nils åka tåg, så då gjorde vi faktiskt det. Vi åkte till Emporia och jag köpte ett rouge, sedan åkte vi hem igen - snabbt och lätt och en otroligt nöjd pojke.

Åka rutschkana själv; det är grejer det! 


Hösten kom igår. Det har varit så varmt och skönt dagtid att man inte behövt varken jacka eller tjock tröja. Bara över en natt blev det betydligt kallare så nu har vi plockat fram höstjacka, mössa och vantar.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är roligt att ha ett vik nu o jag trivs bra.
    Sist jag jobbade helg, hade jag också en riktigt jobbig helg o var helt slut efter! Mycket att göra + en akut/kritisk situation - då blir det mycket.
    Hoppas att du är ledig någon dag till nu, så att du kan njuta av lite ledighet :)

    SvaraRadera
  2. Usch vas jobbigt. Hoppas du får chans att vila upp dig kram

    SvaraRadera