onsdag 13 juni 2012

Hälsosamtal

Det bor ett litet mirakel i min mage!!!! Det är verkligen ett mirakel, hela detta året har varit en stor berg-och dalbana upp och ner med en cysta på äggstoken och missfall osv.... Inte så många som vet om det, men så har första delen av 2012 varit för mig. Det är ju heller inget man berättar för vem som helst, så därför håller jag de privata delarna för mig själv. Hursom helst så är jag som sagt gravid nu - och jag kommer blicka framåt, och inte bakåt! Kommer skriva en del inlägg här på bloggen som jag inte kommer publicera fören senare, då vi berättat för alla att vi ska få en bebis.

Har varit hos barnmorskan idag för första gången. Idag var det hälsosamtal, man går igenom alkohol och rökvanor, kost och motion. Min barnmorska var toppen, empatisk, varm och inlyssnande. Det var så härligt när hon gratulerade mig/oss (Micke var inte med idag då man inte kartlägger pappans vanor) till graviditeten.

Det är ju inte så många som vet om det ännu, 5 personer sammanlagt och då är två av dem kollegor, och eftersom ingen vet om det är det ju svårt att glädjas med oss. Har inte ens berättat det för mamma än, ska göra det när jag kommer hem till Stenungund nästa vecka - är sååå nervös!)
Fick med mig en massa information hem, papper som ska fyllas in till inskrivningen i juli. Barnmorskan bokade en tid till rutinultraljud i vecka 18 också. Har redan varit på ultraljud, i vecka 10 (hade rätt ont i magen och var rädd att något skulle vara fel, men det var ligamentförändringar som gjorde att jag hade ont) och det var sååååå häftigt att se det lilla hjärtat slå!!!!!!!! Såg dock inte så mycket mer, två små runda grejer, tydligen huvudet och kroppen - och mitt där i det lilla pickande hjärtat! Lyckan var total när jag fick reda på att allt såg ut som det skulle!

Som jag skrev tidigare har jag haft ont i magen från och till under graviditeten vilket har varit riktigt jobbigt då min första tanke alltid är att något är fel, att jag ska få missfall igen osv.. Att för det mesta känna denna oro är riktigt riktigt jobbigt och jag önskar för allt i världen att jag slapp smärta och oro och att vår bebis är frisk!


Vår bebis i vecka 10+0.


I mitten på juli ska vi på inskrivning, åh den här resan känns så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar