måndag 28 mars 2011

Första dagen på sista kursen

Så har jag äntligen börjat sista kursen på sjuksköterskeprogrammet. Känns helt overkligt! Ropar inte hej ännu, då vi har en salstena, två hemtentor plus en massa inlämningar kvar. Men, det är snart bara två månader kvar i skolan!
Idag har världens sötaste Ulla föreläst om ledarskap. Hon är verkligen en bra lärare!


På eftermiddagen hade vi läkemedelsberäkning.

Usch för läkemedelsberäkning!! Föreläsaren gick igenom allt så snabbt, och sa "det här kan ni" "det här kan ni också" "det här behöver vi inte gå igenom för det kan ni". Men neej, inte jag! I termin 3 hade vi läkemedelseräkning sist, så lite uppfräschning idag hade inte varit helt fel! Men neej..
Jag har jättesvårt för matte. Så nu ska jag kämpa de här två veckorna innan tentan. Jag ska räkna en massa varje dag!

Förresten, idag har vi lämnat in C-uppsatsen efter att vi gjort ändringarna. Känns så himla skönt!! Nu är det bara hoppas på att den blir godkänd, och även att försvaringen och opponentskapet blir godkänt.

2 kommentarer:

  1. du fixar matten! Äntligen är du snart klar!!!! kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tror på mig! Kram

    SvaraRadera