onsdag 16 december 2009

Nu kan jag pusta ut

Nu känns det lite lättare efter att examinationen är över! Jag kan pusta ut och känna mig lite lugnare.


Jag fick sondssättning och venprovtagning, vilket kändes helt okej att få.


Förberedelser inför venprovtagningen.

Examinationen börjar med att man får dra en lapp där det står vilka moment man ska examineras i. Sedan får man 30 minuter på sig att förbereda sig, plocka ihop grejer osv. Sedan ska man redovisa / undervisa för de andra i 30 minuter om de två moment man fått. Man ska tala om ur ett för patienten etiskt perspektiv, vilka lagar som styr, hygien, ergonomi, läst litteratur och hur momentet exakt ska utföras.
Jag har ingen aning om hur det fick för mig. Efteråt kommer man alltid på en massa grejer man glömt säga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar