måndag 16 augusti 2010

Bokskogen

Micke och jag fick den briljanta ideén att vi skulle plocka svamp och bär idag. Hemma i Stenungsund finns det svamp i överflöd just nu, och då överdriver jag inte!
Så idag körde vi till Bokskogen, och precis som namnet så inser ni att Malmö inte direkt är känt för sina djupa granskogar... Därmed fanns det inte heller någon svamp. Eller ja, vi hittade två stycken, som inte direkt var ätbara..



Två stackars svampar.


Eftersom vi inte hittade någon svamp bestämde vi oss för att ta en promenad i skogen. Det skulle vi inte ha gjort.. Med en luftfuktighet på typ 70% och en kvävande värme gjorde inte det direkt att mitt humör var på topp då vi upptäckte att vi gått vilse! Men, tur man har en karl med lokalsinne som en taxichaufför, för han hittade ut igen :)

Den här fuktigheten har gjort att min mobil numer har lagt av för alltid. Så får ni inte tag på mig beror det helt enkelt på att jag inte har någon mobil längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar