fredag 9 juli 2010

Evig otur

När jag var på väg hem från jobbet igår, och hade gått av bussen och i godan ro skulle sätta mig på min (lånade)cykel, upptäcker jag att cykelsadeln är borta.
Cykeln är säkert 30 år gammal och sadeln var trasig och extremt smal (dvs obekväm).
Det kan med andra ord inte vara någon som tyckte sig behöva denna slitna 30 åriga obekväma smala cykelsadel, utan, det är en jävla idiot som snodde den för att jävlas.. Antar jag.

Blir så trött.
Ni som känner mig väl vet att jag har evig otur och alltid lyckas bli bestulen på mina grejer, och så även denna gång...
Det komiska  i det hela är att det inte är min cykel, och att när jag i augusti lämnar tillbaka den kommer den hamna på skroten.
Oavsett om den ska på skroten om en månad eller inte, måste jag ha en cykelsadel för att kunna använda cykeln. Så jag fick snällt bege mig till cykelaffären och köpa en ny.
Den billiagste ville jag ha, så det fick bli en barnsadel. Med blommor på, dvs synlig.. Får väl se hur länge den får sitta kvar. Kanske ska börja montera av den varje morgon, och ta med mig den till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar