söndag 2 augusti 2009

Röda utslag

Har varit på Kungälvs sjukhus idag.
Jag har underliga röda utslag i armvecket som varar och fjällar, dvs, de är skitäckliga. Nu har jag även fått ett utslag på benet.
Pratade med sjukvårdsrådgivningen imorse som sa att jag skulle åka till Kungälv, vilket jag gjort nu.
Men frågan är om jag skulle åkt dit över huvudtaget, för inte har jag blivit särskilt mycket klokare på vad det är för ustlag jag har...

När jag kom in till läkaren frågar han vad jag gjort, och jag förklarar att jag har utslag som värker och varar osv..
Han tittar på dem och säger; "Det är myggbett"

I helvete heller!
Det är inga myggbett!!! Jag har haft de här ustlagen sen tidigt i vintras, dvs, då fanns det inga jävla myggor, eller andra insekter som bits.
Och ustlaget på benet var ju enligt läkaren; "inte samma som de jag har i armvecket".
Men jo, faktiskt, för de ser ut så innan de blommar ut ordentligt...

Jag får alltid träffa inkompetenta läkare... Nu säger jag inte att alla läkare är inkomptetenta, absolut inte! Men jag lyckas alltid få träffa de som är det..
Jag LOVAR, det är INGA myggbett!!!
Jag hoppas nästan att utslagen inte försvinner, så jag kan visa dem på vårdcentralen i Örebro.

3 kommentarer:

  1. Vill du verkligen ha det?? hahaha :)

    SvaraRadera
  2. Jo lite nyfiken blir man allt på att se utslagen nu när du har hypat dom .. :P

    SvaraRadera