måndag 9 maj 2016

Sommarvärme

Det har inte direkt varit något vårväder denna vår. Nä, det har varit typ vår-vinter; kallt och blåsigt och grått och trist (ja, men som höst då). Men så i lördags så blev det helt plötsligt sommar! Sol och värme från ingenstans och man kunde gå barbent, sååå himla underbart!

Jag har jobbat hela helgen, men det har funkat finfint att hitta på grejer innan eller efter jobbet ändå. Vi har varit i parken och hittat på en massa skoj, och eftersom vädret har varit så underbart så har vi haft det toppen.



Glass i solskenet.

Bröderna Wesström.

Båda på upptäcktsfärd.

Minigolf.

Lilla golfaren. 

 Jag är ledig två dagar efter min jobbhelg, och det är tur det för jag känner mig inte kry. Det är nog en blandning mellan förkylning och allergi.

5 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder! Jag har också jobbat helgen, haft tre nätter - så igår var det så härligt att njuta av en fin sommarkväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trivs du fortfarande? Det är på IVA du är va? :)

      Radera
    2. Ja - helt rätt, IVA :) Jag trivs bra. Det är en intressant avd.
      Mycket ansvar, även som undersköterska, eftersom jag är mest hos pat. Det är mycket att ha koll på - både pat, apparater o övervakning. Det är viktigt att vara uppmärksam på både förbättringar o försämringar. Så det gäller att ha koll :)

      Radera
  2. Ja det är helt underbart att sommarvädret kom! 😍 Hoppas nu bara det stannar!
    Är så nyfiken på ditt jobb. Trivs du och vad händer på en gynakut liksom? Är den kopplad till den "vanliga" akuten? Öppet dygnet runt.
    Vad stor Nils har blivit!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är som "vanliga" akuten fast för akuta gynekologiska besvär som tex utomkvedshavandeskap, missfall, våldtäkt, blödning i tidig graviditet, buksmärta, vaginal blödning gynekologiska infektioner etc. Det är öppet dygnet runt. Vi ligger inte i samma byggnad som vanliga akuten, men skickar patienter mellan akutmottagningarna om det behövs konsultation uteslutning av tex kirurgiska besvär osv.

      Radera