måndag 8 februari 2016

Första veckan på nya jobbet

Nu har jag varit en vecka på mitt nya jobb, och jag är sååå glad att jag sökte just den tjänsten för jag stortrivs! Det känns verkligen som att jag hittat rätt; det är gynekologi jag ska jobba med. Mina nya kollegor är toppen, de är välkomnande och omhändertagande, de har en fin sammanhållning och verkar måna om varandra.

Första dagen var jag nervös när jag kom till jobbet, vem hade inte varit det första dagen på nya jobbet? Allt gick bra, jag hängde mest med och acklimatiserade mig. Dagen gick fort och när arbetspasset var slut ville jag knappt gå hem, men jag hade en fruktansvärd huvudvärk och ännu värre illamående, så när jag kom hem fick jag slänga mig på sängen och vila en timme och sedan blev det bättre. Denna veckan har flugit fram och jag har lärt mig så himla mycket nytt. Det känns som att jag inte kan något om gynekologi alls, vilket inte är så konstigt eftersom jag inte arbetat med det tidigare, men eftersom jag är så intresserad av det så är jag som en svamp och suger i mig alla information jag får. De senaste arbetspassen har jag tagit egna patienter och det har känts bra. Min handlare har funnit med i bakgrunden och det har varit en stor trygghet. Som sagt, det känns verkligen som att jag har hittat rätt och jag är så glad för det!

2 kommentarer:

  1. Hurra så kul att läsa! Grymt att du vågade och satsade på detta och om det känns så här bra efter en enda vecka blir det nog bara ännu bättre längre fram när du kommit in i det mer och kan slappna av lite om några månader. Så skoj! Då är det bara att hoppas att du får fast tjänst längre fram.
    (Är drömmen att ändå plugga till barnmorska så småningom eller tror du att det "räcker" att vara sjuksköterska och jobba med gynekologi?)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. så spännande att höra om ditt nya jobb =) kan tänka miog att du passar som handen i handsken =)

    SvaraRadera