fredag 13 september 2013

På krigsstigen

Dagen började inte särskilt jättebra... Nils var på krigsstigen och jag försökte väcka liv i mina snustorra halvtråkiga höst och vinterskor. Ingen jättebra kombination med grinig unge som bara ville vara där han inte fick (toaletten, toalettborstsen och duschbrunnen) samtidigt som mamman har skokräm över hela händerna. Sedan vägrade han såklart sova när han var hur trött som helst. Tyvärr ledde det till att vi kom för sent till sångstunden på öppna förskolan, så att jag stressat som bara den hela morgonen för att hinna gjorde inte direkt att mitt humör blev bättre. Tillslut somnade han iallafall och jag fick ett trevligt samtal från Emelie så efter lunch (närmare bestämt klockan 15)  när Nils vaknade var hela morgonen och förmiddagen som bortblåsta :) Nils var på superbra humör och även jag. Sedan fortsatte fredagen i den andan; Elin frågade ifall vi ville träffas för lite lekplatshäng, vilket vi såklart ville. Efter lite lek och mammaprat mötte vi upp Micke på stan.

Sömnvägraren somnade mitt i lunchen, det ni!

Elvin, Nils och Astrid på lekplatsen i Kungsallén.

Trött kille igen efter att ha suttit och grävt i sanden.

2 kommentarer:

  1. Men så sött! Då är man trött :-)

    Var är sångstunden? Är också lite sugen på att prova det någon dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jaa, han var riktigt trött!
      Sångstunden är på Familjens hus öppna förskola. Vi ska dit imorgon igen, häng på vet ja :)
      KRAM

      Radera