söndag 3 april 2011

Soffa

Micke och jag har varit på stan idag. Köpte flyttlådor och lite annat bra att ha när man ska flytta.
I fredags vart Micke och jag på Mio och kollade på soffa. Vi hittade en jättefin soffa med schäslong.
Man kan även välja till att ha en  divan i andra ändan av soffan, vilket vi tyckte var fint, men jag tror att det kan bli ganska trångt mellan schäslongen och divanen (dvs där man ska ha soffbordet) . Det begränsar ju en när man ska välja soffbord, iallafall om man tänkt ha ett längre. Samtidigt är soffan med både schäslong och divan såå himla mysig!

Med schäslong.

Med både schäslong och divan.

Sofforna på bilderna är svarta, vilket vi inte ska ha. Vi båda fastnade för ett ljust beige/grått tyg.


Det här soffbordet hade jag velat ha till soffan. Tyckte det var jättefint!

2 kommentarer:

  1. Snygg soffa! Vi har typ likadan ;)
    Och det med bord... vi har ju också litet "hål" där ett långt bord inte får plats... Men vi köpte ett ovalt bord så kan man sätta in det i "hålet" lite på snedden. Blir bra faktiskt! Förstår du min förklaring?? ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag förstår nog hur du menar :)

    SvaraRadera