fredag 1 oktober 2010

Tandläkaren

Startade fredagen till ära dagen med att gå till tandläkaren.
Det gick bra och jag hade inga hål.
..eller?
Alltså jag fattade verkligen inte vad tandläkaren menade. Hon sa att jag hade början till "små hål" i visdomdständerna. Det är tydligen lätt att få då de är svåra att komma åt.
När hon sa det blev jag jätteorolig, för jag vill INTE ha några hål. Jag vill INTE ha ont i tänderna pga av hål, och jag vill inte laga. Så jag frågade om man inte kunde dra ut visdomdständerna i förbyggande syfte,(helst vill jag inte dra ut dem heller då jag drog ut en förra året och det var INTE kul!) då det för mig låter rätt illa att ha "små hål i tänderna".
Därför drar jag hellre ut dem NU, än går med tandvärk orsakad av hål.
Men nej, tydligen var det vanligt med "små hål", och det gör man inget åt. Man ska bara vara extra noga att borsta just där och använda tandtråd.
Jag fattar ingenting, var det hål eller inte?!

2 kommentarer:

  1. D var nog ett litet hål, som är obetyligt... Det kan ju bli ett större hål, men sköter du dig som hon sa är det ingen fara...
    jag har haft ett "litet hål" i evigheter och jag märker inget av d. Jag vet att jag har de endast för att de sa de sist jag var hos tandläkaren!
    Hoppas du har d fint :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, Emelie sa likadant, så nu ska jag sköta mina tänder extra noga :)
    Hoppas du har det bra du med Mitzi, och att kärleken går bra :)

    SvaraRadera