onsdag 1 september 2010

Uppvaktning

Idag gick jag upp jääättetidigt! Micke skulle upp vid sex och göra sin första dag på praktiken.
Men det är ingen vanlig dag, för det är Mickes födlesedag!
Så jag gick upp och kokade varm choklad som serverades i fin kopp (tradition från min familj) och bredde några goda smörgåsar. Ställde på en bricka tillsammans med ett tänt ljus och smög in i sovrummet och sjöng "Ja må du leva" för full hals.
Micke vaknade med ett ryck och undrade vad det var för gnisslande gammel traktor som lät, dvs min vackra sång.
Han öppnade paket och åt sin frukostbricka.
Sen jag han upp för att ta sig till sin praktik och jag somnade om.
Nu är jag vaken och ska nog banne mig koka lite varm choklad till mig själv :)

Ikväll blir det restaurang för mig och födelsedagsbarnet och eventullet bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar