söndag 8 februari 2009

Snö


Det började snöa redan igår. Gick hem från jobbet på kvällen och såg ut som en snögubbe när jag kom hem.
Det snöade hela natten, och har väl snöat fram till nu.
Gick till jobbet imorse. Klockan 06:00 en söndagsmorgon. Det var ju inte direkt så att det var upptrampat någonstans. Och i den här staden vet det inte vad ploga är. Eller rättare sagt, de plogar när det slutat snöa. PÅ RIKTIGT! Och här kan det snöa i flera dagar.. Jaa, det är ju inte så svårt att räkna ut hur det var att ta sig till jobbet imorse då...
Det kändes som det tog flera timmar att PÖLSA fram i snön. Imorgon kommer jag säkert ha träningsvärk.. Dessutom hade jag mysbyxor OCH långkisar på mig och var dyblöt när jag kom fram, totalt insöad snögubbe eftersom snöna var så djup och det snöade så mycket.

Varför kan det inte sluta snöa och töa och bli sol och VÅR?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar