torsdag 13 maj 2010

Falafel och möllan

Denna torsdag påbörjades med en skön sovmorgon! Sedan blev det en tur ut i joggingspåret.
Micke har lovat mig att vi ska äta falafel när vi är i Malmö, då den godaste (och billigaste) finns just här. Därför åt vi falafel på Rosengårds centrum, bara för att liksom.

Riktig falafelrulle har persilja i, vilket var mycket gott!

Vi åt i bilen då ute"serveringen" var som att äta på autobahn..


Jag älskar att de har öppet ALLA dagar 8 - 24, och fredag och lördag 8-01?

Efter falafeln åkte vi till möllan för att leta efter halva. Jag ville ha halva som var färsk, dvs som de skar upp åt mig, inte nån gammal som legat i en plastburk de senaste tre åren. Men det var tydligen "slut" överallt. Mycket underligt att det var slut överallt. Det kan inte ha varit så att de inte hade färsk halva överhuvudtaget?
Hursomhelst så fick jag inte tag på någon, så vi åkte till ILVA iställlet som är typ som Danmarks IKEA, fast lite finare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar