torsdag 4 februari 2010

Frihet under ansvar


Hur praktiken blir handlar mycket om vad man får för handledare.
Eftersom jag är undersköterska sedan innan och jobbat inom akutsjukvården har jag ganska mycket kunskaper redan. Jag behöver därför en handledare som släpper mig och ger mig mycket ansvar och låter mig tänka själv. Min handledare jag hade på infektion var helt underbar! Jag lärde mig hur mycket som helst under den praktiken! Hon släppte mig och lät mig tänka efter och förstå och ta mycket ansvar från början.

Min handledare jag har nu gör inte riktigt så.. Jag vill verkligen inte klaga, för hon är jättesnäll! Men jag som jobbat innan behöver fördjupa och bygga på den kunskap jag har, inte lära mig saker jag redan kan. Jag hoppas verkligen att vi kommer kunna samarbeta under kommande veckor, annars kommer min praktik inte ge mig någonting..

1 kommentar:

  1. du är ingen läkare nolla!! lägg ner stetoskopet!! gör ngt vettigt med ditt liv ist!

    SvaraRadera