måndag 28 maj 2012

Sorgens dag...

Usch och fy... Vilken hemsk dag idag är... Ebba finns inte med oss längre..... Mamma ringde förut och berättade att de varit hos Borov (Ebbas veterinär) och avlivat Ebba. Hon har varit lite märklig den senaste veckan, gråtit och skällt så fort mamma och pappa gick hemifrån och varit lite allmänt låg. Så vi hade väl alla  på känn att vår 14-åriga gamla trogna tax-Ebba inte skulle finna med oss så länge till... Men inte kunde jag föreställa mig att det skulle kännas så overkligt men samtidigt så verklighet och tomt som det faktiskt gör. Det gör ont, obeskrivligt ont - och jag är så ledsen att ord inte finns. Känns ändå nånstans skönt att veta att hon lämnade oss på topp, hon var inte sjuk på något sätt, bara gammal.

Mest av allt är jag ledsen för mamma och pappas skull.... Hur ska det gå utan Ebba? Jag har levt utan henne i många år, de har alltid haft henne hos sig. Det är klart att allt går - av den anledningen att det måste gå, men  jag är innerligt mest ledsen för deras skull.



Ebba ville absolut inte sitta på golvet är det fanns stolar, bänkar soffor etc att sitta på.

Minsta familjemedlemmen tog mest plats i sängen...

Ebba älskade att åka bil!

Kärlek och mys var också en favorit, gärna under en varm filt eller två.

Bild från i februari i år.


Kommer aldrig att glömma dig fina fina Ebba - du har en obeskrivligt stor plats i mitt hjärta. 

5 kommentarer:

  1. malin olofsson29 maj 2012 kl. 18:55

    Usch och fy, tårarna sprutar på mig!!!! Bävar för den dagen Suarez lämnar oss! Vet inte vad jag gör då! En hund är verkligen med en överallt och så himla trogen! Förstår att Ebba blir saknad av din mamma och pappa! Men ... de ska ju inte leva i all evighet. Strongt beslut att ta att låta henne somna in när hon var på topp. Inget kul att se henne lida heller. Kram på er <3

    SvaraRadera
  2. Jaa.. Hade inte veterinären sagt att det var dags nu hade de ju inte låtit henne somna in - så det var ju helt klart rätt besult, det är det som är så tufft när man har djur.. Usch och fy för att se henne lida om hon hade fått riktigt ont etc...
    Söta söta Suarez kommer finnas MÅNGA år till som ni kan njuta av :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh så ledsamt!! Hundar blir en i familjen och lämnar ett stort tomrum!! Sänder en stärkande kram!!
    <3

    SvaraRadera
  4. Tack söta Frida, det värmer verkligen!

    SvaraRadera