måndag 8 november 2010

Förvirringstillstånd

Den här dagen började hur virrigt som helst!
Det började med att jag började ny kurs, psykiatri. Men då Emelie och jag skulle göra C-uppsats intervju hoppade jag över förmiddagens föreläsning.
Emelie och jag hade kollat olika bussar till den vårdcentralen vi skulle intervjua på, så där och då började jag bli lite förvirrad. När jag väl skulle gå ner till rätt buss inser jag att vi glömt skriva ut de papper som ska skrivas på av den som blir intervjuad. Därför missar vi den bussen. Vi skulle allstå bli försenade.
Jag har haft praktik på vivalla vårdcentral (trodde jag), dvs den vårdcentralen vi skulle till, så jag kände mig ändå säker på att vi skulle hitta från busshållsplatsen till vårdcentralen.
Men väl när vi är framme stämmer INGENTING! Det var INTE där jag hoppade av när jag hade praktik där. Men vårdcentralen låg där, så vi gick in jag intalar mig själv att de måste bytt lokaler.

När vi anmäler att vi kommit ringer sektreteraren in till sköterskan, som säger att "nej, men de två studenterna sitter redan inne hos mig".
Men nej, det gjorde vi inte! Det var alltså två andra studenter, från termin 6 som tydligen skriver om samma sak som oss.
Vi fick sätta oss i väntrummet för att trots all intervjua henne efter de andra två tjejerna.
När vi väl träffar sköterskan visar det sig att hon trott att vi var samma studenter som de som precis intervjuat henne, hon hade inte fattat att vi var två olika par.
Sen frågar jag henne "har ni bytt lokaler? Jag hade praktitk här i höstas"
"Neej", svarar hon.Du kanske var på Varberga vårdcentral?"

"Jaaa",  svarar jag, "SÅ var det!" Snacka om att vara förvirrad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar